przygody, wydarzenia
Skomentuj

Podróż do lat dziewięćdziesiątych, czyli o tegorocznej odsłonie akcji #CreateAsUs

Czy nas, piszących listy w 2017 roku i rozsyłających do ludzi setki pocztówek każdego miesiąca, mogłoby zabraknąć przy takiej aferze? Nie ma mowy! Chodzi o akcję #CreateAsUs, w ramach której marka Asus zaprasza różnorakich twórców do wymieniania się kreatywnością. Tegoroczna odsłona odbędzie się 3 grudnia 2017 podczas Targów Plakatu i zabierze nas w podróż w czasie do lat dziewięćdziesiątych.

Do współpracy zaproszono sześciu ambasadorów. Dawida Ryskiego (ur. 1982), ilustratora, plakacistę, a także autora okładek, z wykształcenia architekta krajobrazu. Alka Morawskiego aka Lis Kula (ur. 1988), ilustratora i autora okładek, absolwenta California College of the Arts na wydziale ilustracji. Beatę Śliwińską aka Barrakuz (ur. 1988), projektantkę graficzną, ilustratorkę i autorkę kolaży, z wykształcenia projektantkę wizualną i architekt krajobrazu. Rafała Szłapę (ur. 1976), komiksiarza, ilustratora, projektanta okładek, absolwenta wydziału Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Mateusza Sudę (ur. 1988), ilustratora i projektanta graficznego. Ilonę Myszkowską (ur. 1987), autorkę komiksów (m.in. „Chaty Wuja Freda”) i scenariuszy — do planszówek i gier komputerowych, a także do mangi, absolwentkę reklamy w WSR, a także, jak sama pisze, żonglowania ryżem w Wyższej Szkole Porażki.

Trzech z nich zaproponuje uczestnikom wymyślone przez siebie warsztaty krążące wokół tegorocznego motywu przewodniego. I tak, Barrakuz poprowadzi warsztaty i wykład o komputerowym tworzeniu projektów wizualnych w oparciu o technikę kolażu, dekonstrukcji i mieszaniu znaczeń. Tak Beata zapowiada swoje warsztaty: „Porozmawiamy o kompozycji w takich projektach, kolorystyce, tematyce i wykorzystaniu materiałów. Jak połączyć kolaż z ilustracją czy packshotem? Rozłożymy na czynniki pierwsze jeden z moich projektów, przedstawię techniki, z jakich korzystam w pracy. Opowiem jak szukać inspiracji do pracy, kim sama się inspiruję i jak to jest z prawami autorskimi do wykorzystywanych zdjęć w kolażu. Otworzymy głowy na dziwne rzeczy, bo kreatywność jest nieskończona”. Warsztaty Mateusza Sudy będą nosiły tytuł „Madness of Pattern”. Jak sam pisze: „Będą opierać się na indywidualnym stylu uczestników. W grupach będą działać jako studio projektowe i postarają się zaprojektować nadruk na dany temat. Na warsztatach nie będziemy tylko i wyłącznie ograniczać się do twórczych działań, ale także do umiejętności konwersacji i prowadzenia biznesu. Warsztaty mają na celu wzbudzić w uczestnikach umiejętności radzenia sobie w biznesie kreatywnym. Dodatkowo każdy z uczestników dowie się jak radzić sobie w kreatywnej branży i pozyska umiejętności podejmowania współprac i kreowania własnego wizerunku i stylu dla rynku modowego”. Z kolei Rafał Szłapa zaprosi ludzi na warsztaty komiksowe, które zapowiada następująco: „Podczas wykładów poznasz specyficzny język, którym posługuje się sztuka komiksowa. Dowiesz się również, jakie cechy powinien posiadać bohater oraz jak za pomocą sekwencji obrazków tworzyć opowieść. W części warsztatowej stworzysz własną kilkukadrową historyjkę”. Warsztaty będą darmowe, przewidziano w nich dwadzieścia miejsc (na stronie akcji można się już zapisywać — trzeba podać link do swojego portfolio, imię i nazwisko, a także adres mejlowy).

Poza tym będą miały miejsce też inne atrakcje. Lis Kula będzie malował obudowę laptopa z lat dziewięćdziesiątych. „Chcę stworzyć projekt charakterystyczny dla estetyki tamtych czasów” — napisał Alek. — „Zrobić taki minihołd dla czasów, które mnie ukształtowały. Tak więc będzie coś ze stylistyki pierwszych warszawskich wrzutów graffiti, jak i okładek gier z tamtych lat. Praca powstanie przy użyciu sprejów i markerów, na bazie akrylu”. Ilona Myszkowska będzie natomiast rysować na żywo pocztówki. „Cały dzień rysowania, sama radość” — mówi Ilona i każe dopisać, że już szykuje opatrunek uciskowy na nadgarstek.

Dodatkowo Asus chciałby was zaprosić do udziału w konkursie na projektowanie pocztówek. Do wyboru są trzy tematy. Pierwszy, „świąteczny” — „Poczuj tę wyjątkową atmosferę i odkrywaj nieodkryte. Stwórz projekt inny niż wszystkie, przedstawiając swoją wizję świątecznych chwil. Nie ograniczaj się i inspiruj! Znajdź święta zapomniane i nieoczywiste”. Drugi, „sentymentalny” — „Co byś zrobił, gdybyś mógł cofnąć czas? Uruchom wyobraźnię i przenieś się do czasów dzieciństwa. Pamiętasz swoje ulubione bajki i książki? Wróć do świata marzeń i stwórz projekt, który pozwoli poczuć innym te chwile”. I trzeci, „powrót do przyszłości” — „Pamiętasz VHS, Gumę Turbo i Tamagotchi? Niezależnie od odpowiedzi – przenieś się do lat 90-tych i pokaż, jak wyobrażaliśmy sobie wtedy przyszłość. Wejdź w buty Marty’iego McFly i stwórz własną perspektywę świata”. Nie zapomnijcie też zagłosować na najfajniejsze projekty pocztówek!

Więcej informacji o akcji, ambasadorach, a także konkursie i nagrodach znajdziecie na stronie #CreateAsUs.

Skomentuj, jesteśmy ciebie ciekawi