Wszystkie wpisy z tagiem #piwo

Oto piękne polskie piwa #3

Z radością obserwuję, że coraz większa część polskiego kraftu i browarów regionalnych zaczyna stawiać na dobry projekt. To już trzecia część tego zestawienia, co samo w sobie jest dowodem na to, co właśnie napisałem. OSTECX CRÉATIVE Zacznijmy od etykiet Ostecx Créative, ekipy z Poznania, która swoimi szalenie kreatywnymi szczękami wgryzła się w całkiem pokaźny kawał etykiet polskiego kraftu. Ich projekty pokazywałem już w pierwszym odcinku, zobaczmy, co zmajstrowali od tego czasu. Najpierw owoc ich współpracy z ilustratorem Karolem Banachem, czyli sosnowe APA z Browaru Fortuna. Mam nadzieję, że będzie dalszy ciąg, bo banachowy styl jest świetny na etykiety! Teraz świetna seria „Piotrek z Bagien”, którą zrobili dla browaru Jan Olbracht z kupionych gdzieś rycin. Lazy Barry, czyli american grodzisz z AleBrowaru (w kooperacji z browarem Nepomucen). I jak zwykle w przypadku tego browaru, ilustrował Łukasz Belcarski. Seria dla browaru Gloger z ilustracjami Marii Mileńko. B-Day, czyli piwo kooperacyjne z okazji urodzin browarów AleBrowar i Pinta, w dwóch wariantach — Lądowanie w Bawarii (weizen IPA) i Przewrót Mleczny (double chocolate milk stout). DAWID RYSKI / STAN …

Oto piękne polskie piwa #2

Nie będę was dłużej trzymał w niezdrowej dla serduszka podskórnej histerii pod hasłem „A GDZIE ETYKIETY BROWARU X?” — gdybym wszystkie fajne projekty wrzucił w jednym wpisie, zrobiłby się z niego tłuścioch. Dlatego tworzę z tego całą serię. Oto druga część przeglądu świetnie zaprojektowanych polskich piw. KATARZYNA ŁUBIŃSKA / REDKROFT Obecność Innych Beczek, które dla mnie są w top trzy najlepszych krajowych etykiet, niech będzie dowodem, że numer odcinka nie ma znaczenia, w każdym będą ładniutkie rzeczy. Autorką tych cudnych, barwnych i pełnych życia ilustracji jest Katarzyna Łubińska. Etykiety składa i projektuje studio Redkroft. Efekt jest przepiękny. FOGRAVIS Etykiety linii PLON z Kormorana tworzy grafik Tomasz Niewęgłowski, założyciel Fogravis. Te grafiki są bardzo oszczędne, to właściwie tylko prosty napis „PLON” złożony z szyszek chmielu w różnych barwach, ale efekt jest ładny. Na półkach w sklepie rzucają się w oczy (sprawdzone info). Fajnie wyszło im też skojarzenie: wznieśmy zatem piwem PLON toast za polski chmiel, bo „PL is ON”. LOGOTOMIA Za całą wizualną otoczkę Peruna odpowiada studio Logotomia. Trzeba przyznać, że wychodzi to bosko (oczywiście dzięki …

Oto piękne polskie piwa #1

Oddaję na wasze monitory i ekraniki pierwszy odcinek przeglądu polskich pięknie zaprojektowanych piw. Kolejność we wpisie nie ma znaczenia. FLOV / NOMONO Na początek Nomono, czyli New Zealand Freestyle APA uwarzone przez Browar Solipiwko jako współpraca ze studiem Nomono, którego odnoga, agencja kreatywna Flov, jest w świecie piwnym bardzo aktywna. To zresztą nie jedyna ich współpraca z Solipiwkiem — stworzyli też całą minimalistyczną linię opartą o kolory i typografię. Ubrali też Red AIPA z Birbanta w kowbojskie fatałaszki. Raczej bardziej rozebrali, niż ubrali taką paniusię — Miss Big Foot, czyli Smoked Foreign Extra Stout uwarzony w kooperacji Birbanta z poznańskim pubem Piwna Stopa. Stworzyli dziesięcioramienną psychodelię dla 10 hops z Birbanta. I takie minimalistyczne typograficzno-graficzne projekty dla browaru Brodacz. OSTECX CRÉATIVE Dziwnie byłoby pokazywać dizajn polskiego kraftu bez Ostecx Créative, autorów jednego z najpiękniejszych projektów, jakie widziałem — butelki piwa Deep Love, czyli west coast belgan rye ipa powstałego ze współpracy AleBrowaru i norweskiego Nøgne Ø. Oczywiście ich współpraca z AleBrowarem to dużo większa sprawa. Są odpowiedzialni zarówno za stary, jak i odświeżony styl całej …