dizajn, kreatywny biznes, rzeczy
Skomentuj

Oto piękne polskie piwa #1

Oddaję na wasze monitory i ekraniki pierwszy odcinek przeglądu polskich pięknie zaprojektowanych piw. Kolejność we wpisie nie ma znaczenia.

FLOV / NOMONO

Na początek Nomono, czyli New Zealand Freestyle APA uwarzone przez Browar Solipiwko jako współpraca ze studiem Nomono, którego odnoga, agencja kreatywna Flov, jest w świecie piwnym bardzo aktywna. To zresztą nie jedyna ich współpraca z Solipiwkiem — stworzyli też całą minimalistyczną linię opartą o kolory i typografię.

Ubrali też Red AIPA z Birbanta w kowbojskie fatałaszki.

Raczej bardziej rozebrali, niż ubrali taką paniusię — Miss Big Foot, czyli Smoked Foreign Extra Stout uwarzony w kooperacji Birbanta z poznańskim pubem Piwna Stopa.

Stworzyli dziesięcioramienną psychodelię dla 10 hops z Birbanta.

I takie minimalistyczne typograficzno-graficzne projekty dla browaru Brodacz.

OSTECX CRÉATIVE

Dziwnie byłoby pokazywać dizajn polskiego kraftu bez Ostecx Créative, autorów jednego z najpiękniejszych projektów, jakie widziałem — butelki piwa Deep Love, czyli west coast belgan rye ipa powstałego ze współpracy AleBrowaru i norweskiego Nøgne Ø.

Oczywiście ich współpraca z AleBrowarem to dużo większa sprawa. Są odpowiedzialni zarówno za stary, jak i odświeżony styl całej linii ich piw.

Powyższy obrazek porównuje stare (po lewej) i nowe (po prawej). Poniżej więcej z aktualnej linii.

Opracowali też wygląd kolejnych kooperacji alebrowarowych — Kiss The Beast (z Birbantem) i So Far So Dark (z Artezanem) — zachowując styl znany z Deep Love.

Ogólna otoczka wizualna AleBrowaru to jest diament. Udało się im wszystko. Jest wyraziście. Jest intrygująco — narysowani bohaterowie w połączeniu z sugestywną nazwą i unikalnym kolorem, wbijają się w pamięć, tworzą sympatyczny klimat. Jest z klasą — połączenie kapitalnych ilustracji Łukasza Belcarskiego i zarąbistego wykończenia graficznego, robi wrażenie. A do tego jest spójnie — już z daleka na półce widać, że to AleBrowar. Brawo! A w ramach bonusu, szkice Łukasza do Smoky Joe i Hard Bride.

Ostecx Créative zrobili też fajny rebranding dla serii dziadów z Gościszewa. Kto widział, jak przykładowo Rycerz wyglądał wcześniej, ten wie, jaki przeskok tu nastąpił. Ilustracje wykonała Maria Mileńko.

Ładny jest też ich projekt dla pubu Ministerstwo Browaru , który wypuścił swoją markę — piwo Minister, pils i pszeniczne.

I dla Ortodox, linii AleBrowaru, w ramach której prezentują bardziej tradycyjne gatunki, „niehopheadowe”.

PRZEMEK KĘDZIERSKI

Kolejnym przykładem pomysłowego i dobrze wykonanego dizajnu, jest browar Raduga, który swoimi piwami hołduje kultowym filmom — „Metropolis”, „Nosferatu”, „Naked City”, „Key Largo” itd. Autorem ilustracji i etykiet jest Przemek Kędzierski, grafik i perkusista zespołu Mjut. Styl tych prac jest świetny. Podobają mi się wszystkie, a najbardziej „Naked City”.

MACIEJ DZIEKAN

Na koniec jeszcze white AIPA i black AIPA z Birbanta w wykonaniu Macieja Dziekana. Bardzo fajne są te owłosione etykiety.

Propozycje etykiet do kolejnych odcinków zbieram mejlowo (michal@robmydobrze.pl).

Skomentuj, jesteśmy ciebie ciekawi