dizajn, kreatywny biznes, rzeczy
Skomentuj

Oto piękne polskie piwa #2

Nie będę was dłużej trzymał w niezdrowej dla serduszka podskórnej histerii pod hasłem „A GDZIE ETYKIETY BROWARU X?” — gdybym wszystkie fajne projekty wrzucił w jednym wpisie, zrobiłby się z niego tłuścioch. Dlatego tworzę z tego całą serię. Oto druga część przeglądu świetnie zaprojektowanych polskich piw.

KATARZYNA ŁUBIŃSKA / REDKROFT

Obecność Innych Beczek, które dla mnie są w top trzy najlepszych krajowych etykiet, niech będzie dowodem, że numer odcinka nie ma znaczenia, w każdym będą ładniutkie rzeczy. Autorką tych cudnych, barwnych i pełnych życia ilustracji jest Katarzyna Łubińska. Etykiety składa i projektuje studio Redkroft. Efekt jest przepiękny.

FOGRAVIS

Etykiety linii PLON z Kormorana tworzy grafik Tomasz Niewęgłowski, założyciel Fogravis. Te grafiki są bardzo oszczędne, to właściwie tylko prosty napis „PLON” złożony z szyszek chmielu w różnych barwach, ale efekt jest ładny. Na półkach w sklepie rzucają się w oczy (sprawdzone info). Fajnie wyszło im też skojarzenie: wznieśmy zatem piwem PLON toast za polski chmiel, bo „PL is ON”.

LOGOTOMIA

Za całą wizualną otoczkę Peruna odpowiada studio Logotomia. Trzeba przyznać, że wychodzi to bosko (oczywiście dzięki błogosławieństwu tych słowiańskich!). Ich cudowne stanowisko festiwalowe…

…zaprojektował Aleksander Domański, podobnie jak etykiety, choć te drugie często powstają w ramach zespołowej burzy mózgów — z Sebastianem Lisem, właścicielem studia, Małgorzatą Lis i Bogusławem Gelbą. Ten ostatni jest też autorem perunowego logotypu, zresztą najpiękniejszego wśród browarów w Polsce. Kapitalnie połączył w nim trzy główne elementy piwa (chmiel, zboże i przeciętą w pół kroplę wody) i układając z nich wizerunek boga Peruna (bujne włosy, brodę i gromowładne spojrzenie), mimo wszystko pozostając w bardzo prostym, łatwym do zapamiętania kształcie. Cudo.

Etykiety są bardzo spójne ze stylem logo — nowoczesne, minimalistyczne, stricte komputerowe. Wykorzystując mocne, piękne kolory, a także grafiki oparte o proste bryły i linie, ich butelki są zarówno charakterystyczne, jak i udane artystycznie. W duchu nazwy browaru sięgają po najróżniejsze skojarzenia ze Słowianami — zwyczaje, powiedzonka, motywy powiązane. Jest mega dobrze.

JAN STARZYK

Na koniec jeszcze minimalistyczna trójca od browaru Twigg. Te pięknotki zaprojektował Jan Starzyk.

Propozycje etykiet do kolejnych odcinków zbieram mejlowo (michal@robmydobrze.pl).

Skomentuj, jesteśmy ciebie ciekawi